Het valt nog lang niet mee om uit al het aanbod dat er is het perfecte kerstpakket te filteren voor jouw bedrijf. Het is overweldigend als je ziet wat er allemaal voor mogelijkheden zijn. Zo kun je een kerstpakket bier, een kerstpakket wijn of een alcoholvrij kerstpakket kopen. Die keuze lijkt vrij gemakkelijk. Maar je wilt geen onderscheid maken tussen de verschillende medewerkers. Nu kun je natuurlijk aangeven dat je je aan het oriënteren bent op de verschillende mogelijkheden en je kunt dan de vraag rondsturen waar de voorkeur naar uit gaat. Je weet dan zeker dat je iedereen blij maakt met een kerstpakket! Een kerstpakket kopen is echter ook weer geen rocket-science.
Waar moet je op letten bij een kerstpakket kopen?
Je kunt, om te beginnen, rekening houden met de normen en waarden van het bedrijf. Is er een stricte no alcohol policy? Dan zorg je natuurlijk dat je een kerstpakket kopen gaat waar geen alcohol in zit. Een ander, heel belangrijk, criterium bij een kerstpakket kopen is het budget. Je moet echt vooraf een budget per pakket bepalen. Nu kan dit nog meevallen omdat je, naarmate je meer kerstpakketten koopt, je een staffelkorting krijgt. Maar ga altijd uit van de hoogste prijs. Op die manier hou je het budget het best in de gaten.
Hoe deel je de kerstpakketten uit?
Een kerstpakket kopen is een ding, een kerstpakket uitdelen is weer heel iets anders. In veel bedrijven is het traditie dat er, zo vlak voor de kerst, een borrel wordt gehouden waarop de directeur een woordje doet over het afgelopen jaar. Dit is, traditioneel gezien, ook vaak het moment dat de kerstpakketten worden uitgedeeld. Is dat in jouw bedrijf niet mogelijk? Dan is het een idee om iedere afdeling te voorzien van het juiste aantal kerstpakketten en deze te laten uitdelen door de afdelingsmanagers. Je kunt er zelfs voor kiezen om de pakketten te laten thuisbezorgen. Tip: deel de kerstpakketten minimaal een week voor de kerst uit. Mensen kunnen hun kerstinkopen hier dan op aanpassen!
De waardering naar je medewerkers telt!
Het gaat de meeste medewerkers helemaal niet om de grootte van het kerstpakket. Het gaat ze erom dat, door dit kerstpakket, de waardering wordt uitgesproken over de behaalde doelen in het afgelopen jaar. Het is dus vooral een blijk van waardering die je geeft. Je medewerkers stellen dit enorm op prijs en kunnen, eerlijk is eerlijk, ook al het lekkers in die mooie verpakking wel waarderen!